Előzetes program

2015. október 14.

A plenáris ülés tervezett programja

  • DÁVID, Ilona, elnök-vezérigazgató, MÁV Zrt., rendezvényelnök
    Köszöntő
  • Dr. BECSEY, Zsolt, közlekedésért felelős helyettes államtitkár, NFM
    A magyar vasúti infrastruktúra fejlesztési kilátásai
  • ALKSNIS, Arturs, sajtókapcsolatokért felelős vezető, Európai Vasútipari Szövetség (UNIFE), Belgium
    Az európai vasúti szektor versenyképességét erősítő EU-s politikai és pénzügyi keretfeltételek megteremtése irányában tett lépések
  • Dipl. Ing. Dr. ENZI, Markus, Grazi Műszaki Egyetem, Ausztria
    A stratégiai pályafelújítás követelményei – tapasztalatok
  • FELDMANN, Márton, értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-Start Zrt.
    Innovatív infrastruktúra az innovatív személyszállítás céljaira
  • GIGANTINO, Anna, osztályvezető, Európai Vasúti Ügynökség (ERA), Franciaország
    TSI-k jogszabályi és műszaki háttere
  • DI HANDEL, Christoph, igazgató, Arsenal RACE; NB-Rail Association elnöke, Ausztria
    Az NB-Rail Szövetség – Új jogi képviselője a tanúsító szervezeteknek
  • KERSTEN, Hans Günther, árufuvarozási igazgató, Nemzetközi Vasútegylet (UIC), Franciaország
    Az UIC vasúti tömegáru-forgalom fejlesztése érdekében kifejtett tevékenysége
  • KÖVESDI, Szilárd, vezérigazgató, GYSEV Zrt. – SZÉKELY, Csaba, osztrák fióktelep-vezető, GYSEV Zrt.
    GYSEV Zrt. – egy magyar-osztrák vasútvállalat működése és fejlesztései
  • LOCHMAN, Libor, ügyvezető igazgató, CER, Belgium
    A jövő vasúthálózatának építése Európában (Challenge 2050, RTSE, ERRAC, Standardization & Regulation, Horizon 2020 & Shift2 Rail) 
  • LÜTSCHER, Jürg, osztályvezető, Engedélyezési és Szabályozási Osztály, Szövetségi Közlekedési Hivatal, Svájc
    Svájci tapasztalatok a kockázatértékelésen alapuló engedélyezési eljárásokban
  • OUAKI, Stephane, osztályvezető, Infrastruktúra-beruházási Stratégiák Osztály, Mobilitási és Közlekedési Főigazgatóság (DG MOVE), Európai Bizottság, Belgium
    Európai vasútfejlesztések
  • PÁL, László, pályaműködtetési és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettes, MÁV Zrt.
    A MÁV Zrt. pályaműködtetési stratégiája
  • Dr. TROCHE, Gerhard, nemzeti szakértő – nemzetközi fejlesztési szakreferens, Mobilitási és Közlekedési Főigazgatóság (DG MOVE), Európai Bizottság, Belgium
    Innováció a jövőbeni európai vasúti hálózatban 
  • Univ. Prof. Dipl. Ing. Dr. VEIT, Peter, Grazi Műszaki Egyetem, Ausztria
    Életciklus-menedzsment a fenntartható pályán
  • Ing. WENTY, Rainer, marketing és értékesítési igazgató,
    Plasser & Theurer, Ausztria
    Három évtized tapasztalatai a folyamatos üzemű pályakarbantartó gépekkel

2015. október 15-16.

Pályaépítés és üzemeltetés szekció

  • BÉLI, János, ügyvezető igazgató, MÁV KFV Kft.
    Síndiagnosztikai mérőkocsi fejlesztése
  • BISITS, Adam, jogász MITCHELL, Ross, mérnök-konzultáns, Ausztrália
    Új, nagyterhelésű vasúti pályák üzemeltetése és finanszírozása
  • DUBOV, Anatoly, vezérigazgató, Energodiagnostika Co. Ltd., Oroszország – DANDE, Kristóf, projektvezető, Trans Lex Work Kft.
    MMM anyagvizsgálat alkalmazása a sínvizsgálatban
  • ERDŐDI, László, pályalétesítményi szakértő, MÁV Zrt.
    Monitoring a vasúti hidaknál
  • GRIVANS, Fredrik, Indheater AB , Svédország
    Indukciós váltófűtési rendszer
  • GROSSBERGER, Hirut, St. Pölteni Alkalmazott Tudományok Egyeteme, Ausztria
    A vasúti infrastruktúra életciklus-menedzsmentje és műszaki paramétereinek valószínűségi alapú becslése
  • DI HANDEL, Christoph, igazgató, Arsenal RACE; NB-Rail infrastruktúra csoportvezető, Ausztria
    Vasúti infrastruktúra-tanúsítás – Esettanulmányok
  • Dr. HORVÁT, FerencMAJOR, Zoltán, Széchenyi István Egyetem
    Kiöntött síncsatornás felépítmény komplex tervezése
  • HUDENKO, Justina, LatRailNet JSC, Lettország
    Díjszabási sajátosságok az európai szélesnyomtávú hálózatokon
  • KEICHEL, Jörg: Elektrothermit, Németország
    120 éves a termithegesztés, hogyan hegesztjük ma a nagyszilárdságú síneket?
  • Dr. KORMOS, GyulaDr. PINTYŐKE, Gábor, BME
    Feszített vasbeton aljak repedési problémái. Tények, kísérletek és modellezés
  • KULESHOV, Petr, Joint-Stock Company “PIK PROGRESS”, Oroszország
    A vágánygeometria érintésmentes felmérésére alkalmas mérőkocsi
  • LŐKÖS, László, MÁV-Thermit Kft.
    Kitérő karbantartási stratégiák
  • MARKOV, Anatoly, Radioavionica, Oroszország
    Az MFL (Magnetic flux leakage) roncsolásmentes sínvizsgálati technológia alkalmazásának új lehetőségei
  • Dr. MAROSSY, KálmánPÁSZTOR, József, SPED-M Kft.
    Pályák zaj- és rezgéscsökkentése sínkamra betétek beépítésével
  • MIKHALKIN, Igor – SIMAKOV, Oleg, INFOTRANS, Oroszország
    A vasúti infrastruktúra intelligens menedzsmentjét szolgáló diagnosztikai rendszer
  • MOSYAGIN, Vladimir, NTD Természettudományi és Műszaki Központ, Oroszország
    A sínfej belső repedéseinek detektálása és jellemző méreteinek meghatározása
  • NAWRAT, Wojciech, fejlesztési vezető, Rail.One GmbH, Németország
    Villamostól a nagysebességű vasútig – tapasztalatok ágyazat nélküli pályák alkalmazásában világszerte
  • PRETTNER, Lukas, Voestalpine Schienen GmbH, Ausztria
    Hogyan hosszabbítsuk meg a sínek élettartamát?
  • SARTI, Gianni, Thermit Italiana, Olaszország
    Önszabályozó váltófűtő rendszer
  • STOLLENWERCK, Bart, Edilon-Sedra BV, Hollandia
    Új fejlesztések az Edilon)(Sedra cégnél
  • SZATMÁRI, Tamás, alkalmazás mérnök, Bonar Geosynthetics Kft.
    Lézerhegesztett és szőtt georácsok – Tapasztalatok a német vasútépítési szabvány alapján
  • TARABRIN, MaxKARAVAEV, Ilya, TVEMA, Oroszország
    Nagysebességű pályadiagnosztikai és állapotfelmérő mérőkocsik
  • TÓTH, Gergő, műszaki igazgató, Gradex Kft.
    A triaxiális georács talajstabilizációs alkalmazása
  • VINKÓ, Ákos, doktorandusz, BME
    Gyakorlatorientált közúti vasúti pályaállapot-felmérő térinformatikai rendszer
  • Dr. ZSÁKAI, Tibor, c. főiskolai tanár, ny. MÁV főigazgató
    Nagysebességű vasutak a világban

Vasúti járművek fejlesztése, gyártása, üzemeltetése és fenntartása szekció

  • BERISHA, Enis, vezérigazgató, Vasúti Hivatal,Koszovó
    A gördülőállomány és karbantartása a balkáni konfliktus után
  • CSÁRÁDI, János, Hungarail Kft.
    Az emeletes vasúti jármű helye a személyszállításban
  • FERENCZ, Péter, üzemvezető, Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft.
    Az új Stadler Forgóváz Javító Központ megalapítása és üzeme
  • GRIM, Jaroslav, Velimi Vasúti Kísérleti Központ, Csehország
    A VUZ Velim tesztközpontja és a független ETCS tesztelési környezet
  • HORVÁTH, Gábor, Knorr-Bremse Hungária
    Csúszásgátló fejlesztési tapasztalatok a Knorr magyarországi leányvállalatánál
  • LACZO, Franz, projektmérnök, Stadler Bussnang AG, Svájc
    Stadler EC250 – A világ első alacsonypadlós egyszintes nagysebességű motorvonata
  • LARREA, Xabier, CAF Power & Automation, Spanyolország
    ACR-rendszer felsővezeték nélkül üzemelő villamosok számára
  • MAJOR, AndreaLAKATOS, Béla Sándor, EMV Alapítvány
    Az Integrált Vasúti Konténer Szállítási Rendszer, avagy az ARON RCS
  • MENEGHELLO, Maurizio, csoportvezető, RINA Services, Olaszország
    Vasúti jármű-tanúsítás – Esettanulmányok
  • MICHELBERGER, Frank, St. Pölteni Alkalmazott Tudományok Egyeteme, Integrált Mobilitási Kutatások Intézete, Ausztria
    Lehetőségek a jégképződés előrejelzésére
  • Prof. Dr. -Ing. SCHINDLER, Christian, Kaiserslauterni Műszaki Egyetem, Németország
    Könnyűszerkezetes megoldások a vasúti járműveknél Motiváció és lehetőségek
  • Dr. SCHOMACKER, Karl-Heinz, DEUTA-WERKE GmbH, Németország
    A megváltozott biztonsági követelmények kihívásai a jármű-modernizálási projekteknél
  • SLÁVIK, Miloš, ny. műszaki igazgató, ŽSR, Szlovákia
    A Szlovák Vasúttársaság (Železničná spoločnosť Slovensko, ZSSK) emeletes szerelvényei
  • SORIN, Leonid, AVP Technology, Oroszország
    Automatikus ellenőrző rendszerek a vasúti közlekedés számára
  • STÓSZ, István, műszaki fejlesztés vezető, MÁV-Start
    TSI követelmények alkalmazása a MÁV-Start IC+ személykocsik fejlesztésénél
  • STÓSZ, István, műszaki fejlesztés vezető – KÉKESI Márton, fejlesztés koordinátor, MÁV-Start Zrt.
    Tervezési elvek a járműfejlesztésnél – Különleges feladatú járművek (FMK 008)
  • SÜVEGES, László, vezető tanácsadó, Ganz Motor Kft.
    A Ganz Motor Kft. fejlesztési tevékenysége
  • SZÉCSEY, István, Siemens, Hungary
    Egységes átjárható európai vasúti pályán közlekedő vasúti járművek Siemens válaszok, hazai vonatkozások
  • TAKÁCS, Tibor, műszaki szakértő, MÁV-Start Zrt.
    Hibrid járművek alkalmazása a személy- és áruszállításban
  • TOLNAI, László – LAMBERTSEN, Søren, DSB Karbantartás, Dánia
    Ellentétek a szabványok és a gyakorlat között
  • WALT, Guido, Wear-Management, Svájc
    Az emberi tényezők szerepe a vasúti járműállag karbantartásánál és javításánál
  • ZSCHÄCHNER, Wolfgang, Lubricant Consult Gmbh

Távközlés, biztosítóberendezés és forgalomirányítás szekció

  • FARAGÓ, Péter, üzletágvezető, Siemens Zrt., Magyarország
    Az első ETCS L2 projekt megvalósítása a Ferencváros-Székesfehérvár vonalon
  • FORNARI, Federica, vezető szakértő, RINA Services, Olaszország – SZABÓ, Tivadar, tanúsítási igazgatóhelyettes, KTI Nonprofit Kft.
    GSM-R és ETCS-tanúsítás – Esettanulmányok
  • HOLZKNECHT, Robert, Thales Austria, Ausztria
    A központi forgalomirányítás komplex tervezése
  • HORVÁTH, Gábor, műszaki szakértő, MÁV Zrt. Technológiai Központ, Magyarország
    SIEMENS és THALES RBC központok funkcionalitásának magyarországi sajátosságai, emuláció és tesztelhetőség TuS/TVS rendszerek alkalmazásával
  • HOSSE, René Sebastian, kutatási munkatárs, Braunschweigi Műszaki Egyetem, Közlekedésbiztonsági és Automatizálási Intézet, Németország
    A globális navigációs műholdrendszeren alapuló vonatirányítás menedzsment gazdasági hasznossága és potenciális piacai
  • LAURENTIU, Ivan, üzletfejlesztési igazgató, Alstom, Románia
    Az ATLAS 200 biztosítóberendezési platform és régiós projekt tapasztalatok
  • MINDEL, Klaus, Thales Germany, Németország
    A nemzeti vonatbefolyásoló berendezésekről az ETCS-re való áttérés műszaki megoldásai és gyakorlati tapasztalatai
  • NOWOTNY, Jochen, Kapsch CarrierCom
    Future Railway Mobile Communication System (FRMCS), kilátások a Kapsch CarrierCom szempontjából
  • DR. SZEPESSY, Zsolt, ügyvezető igazgató, evopro Innovation Kft., Magyarország
    Dinamikus vasúti diagnosztikai rendszer hálózatban történő üzemeltetése
  • SZIGETI, Dániel, tanácsadó, TuMotus GmbH, Németország
    Városi várakozások – vasúti válaszok
  • TALALAEV, Valerii, Stratégiai fejlesztési vezérigazgató helyettes, Radioavionica Corp., Vasúti Osztály, Oroszország
    Mikroprocesszoros biztosítóberendezések az Orosz Vasutakon
  • CALVIN, Chuko, termékmenedzser, Moxa Wireless, NémetországWANG, Sean, üzletfejlesztési igazgató, Vasúti kommunikációs megoldások, MOXA Europe GmbH, Németország
    A MOXA megoldásai a megbízható jármű – pálya CBTC kommunikáció érdekében
  • WELTE, Jan, kutatási munkatárs, Braunschweigi Műszaki Egyetem, Közlekedésbiztonsági és Automatizálási Intézet, Németország
    Open ETCS – Egy nyílt ETCS fedélzeti referenciamodell fejlesztése
  • ZENTAI, András, Kutató, CECRIS Projekt / tesztmérnök, Prolan Zrt., Vasút-automatizálási Üzletág, Magyarország
    Vasúti biztosítóberendezések modell-vezérelt tervezésének bemutatása egy ipari esettanulmányon keresztül

Energiaellátás, felsővezeték és világítástechnika szekció

  • Arsenal Race, Ausztria
    Vasúti energiaellátás-tanúsítás – Esettanulmányok
  • Dr. BARKÓCZY, Péter, Fux Zrt.
    Munkavezetékek felületkezelésének előnyei
  • CSERESZNYÁK, Miklós, kereskedelmi igazgató, Tungsram Schréder Zrt.
    A LED-es világítás előnyei
  • Dr. GAÁL-SZABÓ, Zsuzsanna, laborvezető, Energochem Kft.
    Vasúti transzformátorok élettartam vizsgálata
  • JONY, Harald, energia menedzsment és értékesítés igazgató, ÖBB-Infrastruktur AG, Ausztria
    A határon átnyúló vontatási energia-menedzsment jelentősége a fenntartható és interoperábilis vasúti rendszerben Európában
  • KÖKÉNYESI, Miklós, osztályvezető, MÁV Zrt.
    A MÁV Zrt. vontatási villamosenergia-rendszerével szemben támasztott új igények
  • LEBNER, Markus, osztályvezető, ÖBB-Infrastruktur AG, Ausztria
    Okos és innovatív vasútállomások Ausztriában
  • PACHE, Christoph, Drezdai Műszaki Egyetem, Németország
    Áramirányítók speciális karakterisztikája, és modellezésük az 50 Hz-es vontatási energiaellátásban való felhasználásra
  • SAGIADINOS, Thomas, Cegelec Mobility, Lyon, Franciaország
    Energia-megtakarítás a közösségi közlekedésben
  • UFERT, Martin, IFB Institut für Bahntechnik GmbH, Németország
    Áramirányító technológia az 50 Hz-es vontatási energiaellátásban
  • Dr. VARJÚ, György, Professor emeritus, BME VET
    A váltakozóáramú villamosenergia-rendszerekre és villamos vasútvonalakra vonatkozó új szabványok villamos biztonsági és földelési szempontjai